Even the worst fall up sometimes

Med minsta möjliga marginal gick mitt lag och jag vidare i fotbollscupen Hallvärmländskan idag. Tre vinster och en förlust med 15 gjorda mål och 2 insläppta. Det händer sällan att jag gör bra saker inom fotbollen, så jag tänker berätta om när jag äntligen fick ha mitt ögonblick.

Jag fick bollen på vänsterkanten vid mittlinjen vänd hemåt och hade en motståndare i ryggen. Täckte med mig bollen och fejkade att passa hem bollen till backen Kent när jag istället klackade bollen bakåt, förbi min motståndare som gick för att köpa korv. Jag satte fart mot målet och drev inåt i banan för att skapa större ytor och tvinga närmaste backen att stöta mot mig. Han gjorde det, som planerat och då lade jag snyggt bollen snett framåt vänster till forward Mohammed som tog med sig den och gjorde ett fint mål.

Nu låter det kanske inte görbra, men det bidrog ju till att vi kom vidare till slutspelet, ellerhööör? :----)

För övrigt är jag görhungrig. Gör-gör-gör göri.
Lägg märke till bröstfettvecket på denna lite slitna smågayiga Ludvig som dessutom nu som heter JanssonLudvig på Instagram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback